Türkiye’nin dört bir yanından mimarlık öğrencilerini bir araya getiren ve Türkiye Çimento Sanayicileri Birliği’nin (TÜRKÇİMENTO) 2002 yılından bu yana düzenlediği BETONART Mimarlık Yaz Okulu Programı’nın 19’uncusu, Trakya Üniversitesinde gerçekleştirilecek.
23 Temmuz -1 Ağustos 2023 tarihleri arasında Limak Çimento, Çimentaş Çimento ve Chryso (Saint Gobain) sponsorluğuyla düzenlenecek program, üniversitelerin mimarlık bölümünde okuyan ve 4. sınıfa geçen öğrencilere açık olacak.
Akademik Danışmanlığını Prof. Dr. Didem Baş’ın, Küratörlüğünü Sacit Arda Karaatlı’nın, moderatörlüklerini Pınar Kesim, Can Tamirci ve Mehmet Ali Gasseloğlu’nun yapacağı Betonart Mimarlık Yaz Okulu 23, bu yıl Trakya Üniversitesi Mimarlık Fakültesi ev sahipliğinde, “non-negotiable” temasıyla Edirne’de düzenlenecek.
Program, Türkiye’nin farklı şehirlerindeki üniversitelerden seçilen ve mimarlık, iç mimarlık, peyzaj mimarlığı, endüstri ürünleri tasarımı bölümlerinde 4. sınıfa geçen öğrencilere beton malzemeyi hem teorik hem uygulamalı tanıma fırsatı verecek. BETONART Mimarlık Yaz Okulu, etkinliğin son günü öğrencilerin yaptığı eserlerin sergilenmesi ve sertifika dağıtımıyla tamamlanacak.
Etkinliğin teması “non-negotıable”
Küratör Sacit Arda Karaatlı, non-negotable, beton imalatının pazarlığa konu olamayacağından yola çıkarak bu seneki etkinliğin temasını şöyle açıklıyor:
“Her sene beton imalatının sınırlarını bir adım ileri götürmeye odaklanan etkinlik bu sene perspektifini orijin noktasına döndürüyor. En temelde bu iş nasıldı? Bunu hatırlamamız gerekiyor. Kulaktan kulağa gelen bir bilginin son kertede doğruluğundan ve özgünlüğünden büyük ölçüde kayıplar vermesi gibi, betonarme inşaatın aktörlerinin ustalarından görerek yapmaya alışageldikleri imalat yöntemlerinin teknik ve etik yeterlilik noktasında nerede durduğunu anlamamız önemli. Lisans eğitiminde öğretilen steril ve ideal doğrular ile gerçek hayattaki dağınık ve mesuliyeti yüksek yanlışlar arasında pratik ve tecrübeye dayalı bir dizi deney gerçekleştireceğiz. En önemli kazanım bu yanlışların pazarlığa açık olmadığını yaparak ve ederek öğrenmek olacak.”
TÜRKÇİMENTO BETONART ARCHITECTURE SUMMER SCHOOL OPENS IN TRAKYA UNİVERSITY THIS YEAR
Gathering architecture students from all over Türkiye and organized by TÜRKÇİMENTO since 2002, the BETONART Architecture Summer School Program will take place at Trakya University for the 19th time. The program is sponsored by Limak Cement, Çimentaş Cement, and Chryso (Saint Gobain) and will run from July 23 to August 1, 2023. It is open to students currently enrolled in architecture departments at universities, as well as those graduating to their senior year.
Prof. Dr. Didem Baş will serve as Academic Consultant, Sacit Arda Karaatlı as Curator, and Pınar Kesim, Can Tamirci, and Mehmet Ali Gasseloğlu as Moderators for the Betonart Architecture Summer School ’23, which will be hosted by Trakya University in Edirne, under “non-negotiable” theme.
The program provides selected students from various universities across Türkiye and senior-level students in the departments of architecture, interior architecture, landscape architecture, and industrial product design with the opportunity to gain theoretical and practical knowledge of concrete materials. On the final day of the program, the BETONART Architecture Summer School will come to a close with the presentation of student artwork and awarding of certificates.
THEME FOR THE PROGRAM: “NON-NEGOTIABLE”
Referring to the fact that concrete production is indisputable and non-negotiable, Curator Sacit Arda KARAATLI describes this year’s theme as follows:
“Focused on pushing the boundaries of concrete production each year, this year’s event is taking a step back to its origins, reminding us of the fundamental principles of concrete production. It is crucial to comprehend how technically and ethically appropriate the production procedures that the actors of the reinforced concrete construction are used to doing by observing their masters, similar to how word-of-mouth information loses its accuracy and authenticity in the end. We will conduct a number of experiments comparing the sterile, ideal rights taught in undergraduate education to the distributed, high-responsibility wrongs committed in actual life. The most important outcome will be learning via practice and action that such wrongs are non-negotiable”.